Návod pre tvorbu brožúrky

zosit-ikonaNedávno som robil výber článkov z blogu krkavec v podobe zošitu. Delím sa s vami o skúsenosti:

  • Použil som voľne dostupný Writer zo slobodného kancelárskeho balíka Libre Office
  • Vychádzal som zo vzoru Cosmo Advanced Book Template, (návod)
  • Neskôr som si vytvoril vlastný vzor krkavec brochure template 1.0.ott, zmenil som formát na A5, rozloženie strany, písmo – vlastne skoro všetko…
  • Pre riadnu knižku som vytvoril vzor krkavec book template 1.0.ott, tento je prepracovanejší.
  • Príjemná vec je automatické zalamovanie (delenie dlhých slov) na konci riadkov – zabezpečí to doplnok Slovenské slovníky sk-spell.
  • Ďalšie príhodné doplnky boli JP Typografia a TypoJTB – veľmi pomohli s opravou typografických chýb. (Jestvuje aj doplnok Typography toolbar, ten však nespolupracoval s mojou staršou verziou Libre Office z repozitárov Ubuntu, tak som ho neskúšal.) Hlavne som si v texte nechal zviazať jednohláskové preložky a spojky s nasledujúcim slovom pružnými medzerami a opravil som úvodzovky a pomlčky, aby boli typograficky správne.
  • Chvíľu mi trvalo, kým som našiel spôsob, aby sa náprotivné stránky zošitu správne v náhľade párovali, je na to také malé tlačítko, nižšie prikladám snímku obrazovky.
  • Kultúra patrí ľuďom a copyright je nástrojom cenzúry – preto používam slobodné licencie. Na stránkach Creative Commons si môžte sami poskladať záruky, pod ktorými dielo uvoľňujete…

Nech sa darí🙂

doplnky

hypenation1

hypenation2

preview

Pridaj komentár

