Dierkované okuliare – urob si sám

V súvislosti s článkom Lacné dierkované okuliare na mojom druhom blogu som sa nadchol, že si túto zdravotnú pomôcku vyrobím sám. Delím sa s vami o výsledok:

dierkovane-okuliare

Predloha ako PDF, rovno na vytlačenie

Predloha ako PNG obrázok

Nakoniec som si však spomenul, že mám v šuplíku odložený rám od starých okuliarov. Z rannej prechádzky som si od smetiakov doniesol plechovku od piva a tu je výsledok:

dierkovane-okuliare-plechovka-od-piva_pinhole-glasses-bier-can

Takú peknú zelenú farbu má Zlatý Bažant.

Stručný návod:

Prichystal som si rám z okuliarov, plechovku od piva, šidlo, nožnice na koberec, vytlačenú predlohu s dierkami, papierovú lepiacu pásku a deku. Na papier s vytlačenými dierkami som si obkreslil obrys sklíčka, toto som vystrihol a lepiacou páskou prilepil na plech z plechovky, ktorý som pred tým rozstrihol nožnicami. Položil som to na deku a na koberec a šidlom som spravil tých veľa dierok skr ten plechovkový plech. Potom som to ešte nad hladkým povrchom (zvyšným plechom) poklepal kladivom tie dierky, žeby neboli z druhej strany ostré. Nakoniec som ich nožnicami vystrihol podľa tej papierovej predlohy, ktorá bola stále ešte k plechu prilepená. Zasadil do rámu a hotovo.

Neskôr doplním, či mi ich nosenie prinieslo zlepšenie.

2 thoughts on “Dierkované okuliare – urob si sám

  1. Spätné upozornenie: Lacné dierkované okuliare | krkavec

Pridaj komentár

